تفاوت دیجیتال مارکتینگ و آنلاین مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ به نوعی از بازاریابی اطلاق می شود که از طریق ابزارهای ارتباطی دیجیتال مانند شبکه های اجتماعی ، ایمیل ، وبسایت، پادکست (رادیو آفلاین اینترنتی)، اینفوگرافیک، محتوا، ویدیو، تلویزیون، بیلبوردهای دیجیتال .. انجام می شود .
در واقع بازاریابی دیجیتال به استفاده از ابزارهای دیجیتال صرف نظر از آنلاین بودن یا نبودن آنها اطلاق می شود .
در دیجیتال مارکتینگ از روش های مختلفی استفاده می شود :

1- روش های آنلاین

مانند شبکه های اجتماعی، تبلیغات اینترنتی که در این روش مشتریان و مصرف کنندگان می توانند در سطح گسترده به راحتی به اطلاعات و داده هایی که با استفاده از روش دیجیتال مارکتینگ در اینترنت منتشر شده است، دسترسی پیدا کنند.

2- روش های غیرآنلاین

مانند استفاده از تلویزیون که متداول ترین روش تبلیغات در دیجیتال مارکتینگ می باشد. این رسانه به دلیل داشتن مخاطبان از تمامی اقشار جامعه، می تواند به راحتی به هدف مورد نظر دست پیدا کند.
و یا تبلیغات تلفنی و استفاده از پیامک ها و ارسال آنها در حجم انبوه که این مورد هم یکی از جدیدترین روش های تبلیغات محسوب میشود و یا روش های دیگر مانند ویدیو، پادکست، بنر، بیلبورد

اما طبق گزارشات بازاریابان آنلاین ایمیل مارکتینگ در بین تمام روش ها در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ موثرترین روش برای حفظ مشتریان بوده است .

آنلاین مارکتینگ

آنلاین مارکتینگ یکی از روش های جدید بازاریابی است که در زیر مجموعه دیجیتال مارکتینگ قرار دارد. در این روش اینترنت و فضای مجازی به عنوان تنها کانال اصلی برقراری ارتباط با مشتریان می باشد.
مهمترین ویژگی بازاریابی آنلاین، وابستگی آن به اینترنت است. به طور مثال طراحی و اجرای یک کمپین پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) برای یک کسب و کار، شکلی از آنلاین مارکتینگ محسوب می شود .
در روش آنلاین مارکتینگ از سه روش طراحی وب سایت، وبلاگ و شبکه های اجتماعی برای تبلیغ و بازاریابی استفاده می شود .