بازاریابی ایمیلی چیست
ایمیل مارکتیگ ارسال هر نوع ایمیل در وسعت بالا به کاربرانی می باشد که ازعلاقه آنها آگاهی داریم و احتمال تبدیل شدن به مشتری را دارند .
شما میتوانید با پیروی از اصولی مشخص پیام خود را مستقیما در اینباکس کاربران قرار دهید در حالی که انتقال پیام در روش های دیگر بازاریابی به شکلی که بتوانید ارزیابی درستی از موفقیت و یا عدم موفقیتتان داشته باشید هزینه های زیادی به دنبال خواهد داشت.
قانون اول و اصلی در ایمیل مارکتینگ اجازه ی خود کاربر میباشد.
در صورتی که ساختار ایمیل شما تمامی اصول مورد نظر را داشته باشد اما ایمیل کاربران را در اختیار نداشته باشید کمپین تبلیغاتی شما با شکست مواجه می شود .
فرم های عضویت در سایت یا خبرنامه سایت ها آسانترین روش به دست آوردن ایمیل کاربران و در واقع گرفتن اجازه کاربران است .
همچنین باید توجه داشت در بازاریابی اینترنتی اعتمادسازی امری بسیار مهم محسوب می شود و اگر ارسال ایمیل اصولی صورت نگیرد و یا از آنها استفاده هایی کنید که کاربران به شما اجازه آن را نداده باشند عکس العمل ناخوشایندی در پی خواهد داشت .
همچنین در نامه هایی که از طریق ایمیل ارسال می کنید باید نکاتی را رعایت کنید بطوریکه با دیدن عنوان مناسب نامه و فرستنده نامه کاربران ابتدا علاقه مند به کلیک بر روی ایمیل شما شوند و نکته دیگر این که در نامه های ارسالی خود از یک لینک برای حذف اشتراک استفاده کنید تا اگر کاربران دیگر مایل به دریافت ایمیل های شما نباشند درخواست لغو عضویت بدهند .
انواع بازاریابی ایمیلی یا Email Marketing
۱.خبرنامه
بسیاری از شرکت ها و گروه های تجاری و غیر تجاری از خبرنامه برای مطلع کردن مخاطبان خود از آخرین اخبار و مطالب سایت استفاده می کنند .
۲.DIGEST
به ایمیل هایی گفته میشود که در آنها خلاصه ای از فعالیت های انجام شده و پیشنهادات برای هفته ها و یا ماه های پیش رو در بردارد.
۳.ایمیل های اختصاصی
به ایمیل هایی گفته میشوند که در آنها تنها در مورد یک موضوع خاص اطلاعاتی در اختیار مخاطبان قرار میدهند.
به طور مثال از این نوع ایمیل ها شرکت ها استفاده میکنند تا در مورد محصولی که به تازگی منتشر کرده اند اطلاع رسانی کنند و کاربران را دعوت به استفاده از آنها کنند.
۴.ایمیل های تبلیغاتی
این حالت به دو صورت انجام می شود:
• شما هزینه ای را به فرد یا گروهی پرداخت میکنید تا برای شما ایمیل های تبلیغاتی ارسال کنند.
• یا به گروهی هزینه ای را پرداخت میکنید تا در خبرنامه خود برای شما تبلیغات قرار دهند
این نوع ایمیل ها در دسته ی ایمیل های تبلیغاتی قرار میگیرند.
۵.ایمیل های تبادلی
ایمیل های تبادلی(Transnational Email) به ایمیل هایی گفته میشود که در پایان عملیاتی که کاربر انجام داده است برای وی ارسال میشود. برای نمونه میتوان به ایمیلی که برای تاییدیه و خوش آمدگویی به خبرنامه ارسال میشود اشاره کرد.و یا فردی که از فروشگاه ایترنتی شما خرید کرده شما هم برای او ایمیلی حاوی تشکر ارسال می کنید که در انتهای این ایمیل محصولات مرتبط و پر فروش دیگر را به کاربر معرفی می کنید .